Första dagen tillsammans

Idag har det varit min och Fredriks första lediga dag tillsammans (och ensamma) i huset.  Nu när jag har tid att stanna upp och se mig omkring i min tillvaro får jag en känsla. Ni vet hur barn leker ”mamma, pappa, barn”. Ungefär så känns det här. Jag och Fredrik leker ”villa, volvo, vovve” (plus att vi har en mazda och en häst). Det känns overkligt att jag och Fredrik flyttat från en lägenhet på 25 kvadrat till en villa. Det känns påhittat, surrealistiskt, svårt att ta på, att det fortfarande bara är ett tillfälligt boende . Jag känner mig inte så vuxen, funderar över om man kommer känna sig vuxen? Om man någonsin känner sig redo för att ta de här stora stegen i livet? Samtidigt som man njuter av ytan, närheten till naturen och lugnet, alla de roliga, slitsamma och konstiga sakerna man får prova på när man bor i hus. Känns det nervöst, spännande och lite läskigt.

 

Jag har suttit och funderat på min boende resa här i Uppsala. Började med att vara inneboende i ett studentrum (är Märta otroligt tacksam att jag fick bo med henne i hennes studentrum när jag precis flyttade ner hit). Efter någon månad fick jag mitt ”eget” studentrum där jag bodde i 1-2 månader. Sen fick jag otroligt nog tag på en egen liten etta här i Uppsala, som hade bättre hyra än studentrummen! Och nu, inte ens två år efter att jag flyttat ner hit, bor jag i en stor villa på landet med sambo och hund.

 

Idag när vi hämtade posten låg ”Vi i villa” tidningen i brevlådan, som inte var till mina föräldrar utan till oss. Vuxenpoäng. Fredrik har suttit och funderat över elavtal inför vintern, binda eller inte? Vuxenpoäng.

 

Om någon har en idé på lite mindra vuxna saker får ni gärna höra av er.

 

Blev ingen vardagsrumsuppdatering idag. Vi tillbringade lite många timmar på motionering av bilen i Uppsala.

 

P.S Dunsockarna köpte jag idag på JYSK, kampanjpris 35kr ist för ord.pris 59kr. Självklart lila för att matcha min badrock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0