Fantastiska vardagsrumsgolv

Mina förhoppningar om att min sjuklighet gått över under natten grusades direkt på morgonen, kände mig inte det minsta bättre utan snarare åt det andra hållet. Blev prepparering med Alvedon och en gnutta nässprej innan jag begav mig mot jobbet. Svängde in på Upsala Färg och hämtade ut tapeten till vardagsrummet och köpte tre rullar till sovrummet. Varken jag eller Fredrik har tapetserat någonting förut, tapeten som ska vara i sovrummet är en easy up och den som ska vara i vardagsrummet är en gammal hederlig papperstapet som ska ligga och svälla, så det här kommer bli spännande.
Åkte hem från jobbet en halvtimma tidigare då det lugnat ner sig rätt mycket, hoppas dom inte fick nån rusch sista timmans. När jag kom hem fick jag min en glad överraskning, nästan hela vardagsrumsgolvet var färdigslipat (var kanterna kvar som skulle slipas). Vi åt lite middag sen blev jag skickad i säng, nu har jag smitit upp, Fredrik slipar kanterna och jag tänkte vara vaken en liten stund till så jag kan sova hela natten. Det är tur att jag har en sambo som kämpar på med renoveringen nu när jag inte riktigt är fit for fight.
Mina förhoppningar om att min sjuklighet gått över under natten grusades direkt på morgonen, kände mig inte det minsta bättre utan snarare åt det andra hållet. Blev prepparering med Alvedon och en gnutta nässprej innan jag begav mig mot jobbet. Svängde in på Upsala Färg och hämtade ut tapeten till vardagsrummet och köpte tre rullar till sovrummet. Varken jag eller Fredrik har tapetserat någonting förut, tapeten som ska vara i sovrummet är en easy up och den som ska vara i vardagsrummet är en gammal hederlig papperstapet som ska ligga och svälla, så det här kommer bli spännande.
.
Åkte hem från jobbet en halvtimma tidigare då det lugnat ner sig rätt mycket, hoppas dom inte fick nån rusch sista timmans. När jag kom hem fick jag min en glad överraskning, nästan hela vardagsrumsgolvet var färdigslipat (var kanterna kvar som skulle slipas). Vi åt lite middag sen blev jag skickad i säng, nu har jag smitit upp, Fredrik slipar kanterna och jag tänkte vara vaken en liten stund till så jag kan sova hela natten. Det är tur att jag har en sambo som kämpar på med renoveringen nu när jag inte riktigt är fit for fight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0