Varför har jag inte ...

... köpt en fårskinnpadd tidigare? Det var varmt och skönt om rumpan när jag var ute och red nu på morgonen. Täcket passar för övrigt bra, den var normal (dvs smal) i halsöppningen, många täcken har stor halsöppning vilket gör att de glider långt bak på Tiger. Tränset/pannbandet har jag inte hunnit prova. Är ledig på tisdag så då blir det utprovning, bilder och packning inför flytten.

Vädret var alldeles lagomt idag, några minus, nått vitt som flög lite i luften (inget som störde) och helt orört underlag. Blev lite galopp plumsandes bitvis där det drevat extra mycket. Men lika glada var hästen och hunden för det. Själv kämpar jag med att "rida in" mina vinterstövlar, känns lite ovant att inte komma/känna hästen lika bra. Men att slippa frysa väger upp det 100 gånger!
.
Jobbar bara 5½h timma idag, vilket känns bra. För imorgon blir det en slitsammare dag, då ska vi bygga om en stor del av Uppsala butiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0