Sto eller valack?

Ibland förstår jag helt och hållet de som skaffar valacker istället för ston som är ombytliga från dag till dag. Idag hade vi en riktig stoig dag. Tripp, tripp, tripp på tårna, nosen högt upp i skyn och snabba steg framåt. Att vi i fredags passerade hagarna med får verkar Tiger helt ha glömt, nu såg tydligen fåren ut som något som skulle hoppa på henne vilken sekund som helst. Så på hemvägen hade jag en svettig häst trotts att vi inte ”ridit ordentligt” utan mest bara försökt trava rak fram och att hovarna skulle vila på marken nån sekund.

 

Annars har som vanligt dammsugaren fått gå ett varv hemma, försöker påminna om hur mysigt det är att ha hund, lite svårt vissa stunder just nu att se glädjen i det. Jag kan med stolthet berätta att jag för första gången startat tvättmaskinen här i huset, är nu inne på den andra maskinen, imponerande! Var förbi affären när jag varit i stallet, handlade lite småsaker, pantade och gick iväg med återvinningen. Diskmaskinen är fylld, kylskåpet rensat och sängen ren bäddad. Tråkigt att vara hemma själv. Ska på lägenhetsvisning hos Hannah ikväll, så vad passar bättra än att slå död på några timmar inne på stan innan dess.


Kommentarer
Postat av: Sanne

hahah ja, ston är ju lite som dom är ;) har du 1 häst eller fler ? :)

2010-11-17 @ 23:11:47
URL: http://youngriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0