Nytänkande

I år blir det lite mindre julpyntning än önskat, då det fortfarande renoveras här och där i huset, och att pengarna som blir över går till renovering och möbler. Får vara snabb på mellandagsrean och fynda lite. Ska upp ett par julgardiner i köket, men först behöver jag en gardinstång där, men än är det inte 1a advent så jag hinner kanske. Får ta fram det jag behöver ha uppsatt och flirta lite med Fredrik.

 

 

Ängeln fick jag för flera år sedan av farmor. Kyrkan köpte jag på BOOM i Sundsvall. Ljuslyktorna (egentligen glöggmuggar) är från Rörstrand.

 

 

Ljusstakarna kommer från Indiska. Tomtarna kommer från Jysk.

 

 

Vet inte var någonting på de här bilderna är ifrån. Eller förresten, ljuslyktorna i fönstret kommer från Jysk.

 

Någonting nytt på julfronten (för min del) är de färdiga julkalendrarna man kan köpa. Jag tycker det är roligt och inspirerande med nytänkande, att saker och ting fortsätter utvecklas, särskilt saker man själv inte ägnat en tanke på att de kan utvecklas. Lite synd är det att vi människor mer och mer köper oss ur ”saker vi måste göra”. Vi byter inte våra däck själva, har hushållstjänster, beställer hem matkassar med färdiga menyer. Jag undrar, vad gör människor med all tid de får över? Varför ser man ner på att göra vardagssaker. En sambo som kommer in och vill ha beröm för sin insats med bilfixandet, det roliga i att träffa på bekanta när man är ute och handlar, planera middag med vänner istället för att äta själv, lyssna på sin favorit musik på hög volym medans man dansar runt och städar hemmet. Det blir vad man gör det till.

 

 

Färdiga adventskalendrar från Citygross.

 

Efter en fantastiskt rolig och effektiv dag på jobbet mötte jag upp Charlotta i Sthlm C. Vi gick ut och åt, Cosmopolitan som fördrink, vitlöksbröd och plankstek. Njöt av att bara få va, sitta inne medan snön yrde utanför och ha trevligt sällskap. Vi avrundade kvällen på ett fik med en varmkopp choklad och fikabröd. Nu sitter jag hemma med lite sällskap, Johanna och Christian är här.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Oh vilka söta glöggmuggar, men de ser inte ut som de ska va de! :) Men jättefina!

Den röda hjärtljusstaken undrar jag om den kan vara från Hemtex, ringer det någon klocka? Jag har för mig att dom har haft sånna där!

Och det passade ju bra med trädtapetern i bakgrunden till julgrejerna :)

2010-11-25 @ 22:24:25
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0