Nu kommer första snön i Uppsala

Nu blåser den första snön in över Uppsala. När jag svängde in mot stallet efter ridturen började det flyga något i luften, jag hann rida ut innan det här snö-blåst-eländet drog in. Skönt. Hade en privat sko modevisning i stallet, först gympaskorna jag kom dit i, byte till stövlar för att kunna ta in Tiger, byte till ridskor inför ridturen, bytte till stövlar igen för att gå ut till hagen med Tiger och sist bytte jag till gympaskorna som jag åker dit och hem i. Jag mötte upp våran granne Hanna i nya stallet och fick mig en rundvandring i dagsljus. Längtar tills jag får flytta dit! Är diverse hinkar, foder, påsar och andra nödvändiga stallsaker som måste införskaffas. Kan man önska sig julklappar redan nu? Lindas dotter Tindra utbrast när hon fick se snön idag ”Nu är det julafton”.

 

Jag tycker det är mysigt med snö, men måste den komma in vågrätt? Tycker om när snön faller sakta ner från himlen. Funderar på att bege mig in till stan för att införskaffa lite vintersaker, frös i mina fleece vantar när jag var ute och red.

 

 

Utsikten från vårat vardagsrums fönster idag.

 

Gunghästen fick jag som inflyttningspresent av mina föräldrar. Den är köpte på en liten inredningsbutik i Sundsvall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0