Globen shopping

Orkade inte berätta om min dag igår, det blev raka vägen till sängen efter att jag hämtat Fredrik. Jobbade i Barkarby igår också, sen blev det en favorit i repris, in till Sthlm efter jobbet, för att möta upp Johanna och Christian. Jag och Johanna lyckades på något sätt övertala Christian att följa med oss till mässan på Globen. Hästshopping! Vi hann gå ett varv i trängseln sen började folk avta för att gå in till showen, då kunde vi shoppa i lugn och ro. Jag kom hem med ett pannband (”silverpärlor” som glänser i regnbågsfärger), ett vintertäcke och en fårskinnpadd som ska få värma min rumpa i vinter (den fanns i vitt, svart och brunt, det blev en brun för att matcha upp resten av min utrustning). Ojoj vad man får positiva vibbar i hjärnan när man shoppar, börjar snart vara shoppaholic varning.

 

Idag har jag varit i Uppsala och jobbat, skönt med en lite kortare dag. Nu myser jag i soffan, blir snart sängen, så jag orkar upp och hinner med stallet imorgon innan jobbet. Det har fallit härligt mycket snö från himlen idag, hoppas det inte är allt för kallt imorgon, för isf bådar det för en riktigt härlig ridtur.

 

Bild 1. Fårskinnpadd till sadeln, MH ridvantar (köpta på City Gross), Shires vintertäcke
och pannband.
Bild 2. Närbild på pannbandet. Tack till Johanna som hittade och vaktade pannbandet tills jag kom dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0