Serviceinriktad? Nej verkligen inte!

Blev direkt in i duschen efter jobbet. Sen kom Sara och hennes snälla kille och hämtade mig, och skjutsade ner oss till stan. Mötte upp Charlotta och Alexander för ett restaurang besök. Tzatziki. Där hade dom lika underbar mat som vanligt. Efter att ha njutit klart av de sista solstrålarna och druckit upp vinet gick vi till ett café.


Kan inte minnas senast jag mötte en så ointresserad servitris. Det var suckigt och stönigt att plocka fram fikat, och ännu värre var det att lägga upp glass till pajen, och gud hjälpe oss alla när Charlotta skulle ha en likadan paj med glass! Vi satt och småpratade när hon kom och frågade.
-Kan jag plocka undan det här?
-Javisst, svarade vi.
Jag frågade om vi fick behålla en bricka till att ställa bort disken med.
-Vi har inget brickställ.
Fick vi som svar. Jag lyft upp min te kopp och fat och sa.
-Det här vill jag behålla.
Då rycker hon fatet ur handen och säger.
-Den här tar jag.
Enligt dom andra hade jag en väldigt förvånad blick. Visste inte vad jag skulle ge som svar till servitrisen. Jag tänkte att jag skulle ha kvar fatet så det inte skulle rinna te på bordet och blir fläckar.

Innan vi hade gått in till caféet tittade vi på öppettiderna, öppet till kl 21 på söndagar stod det.
Kvart i nio kommer servitrisen och säger.
-Nu stänger vi så ni får gå.


Ja vad säger man. Tur att dom har en god paj men jag lär nog inte gå dit på nå mer kvällsfika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0