Blev en pirrig avslutning på min kväll

Dagen började med en kopp te och chokladboll på Gränby tillsammans med Sara. Hon har ångest över sitt framtida glasögonköp, så jag försökte agera smakråd. Vi hittade tyvärr ingen 100%-are. Imorgon ska vi fundera vidare under en tjejkvällsfika.


Blev det några lugna timmar på jobbet idag. Otroligt hur tempot (kund- och varoflödet) går som en berg och dalbana på jobbet. Ibland känner man sig otillräcklig och ibland otroligt överflödig.


Sen var det äntligen dags att bege sig till stallet (efter att våra hinderbyggare fått åka genom McDriven). Blev en liten bana med en studs på ena långsidan byggd av sockerbitar, ett kryss
(la upp det till ett räcke sen) snett igenom och ett räcke på långsidan. Värmde upp på 50cm sen höjde vi till 80cm. Felicia peppade mig lite så vi la upp till 1m, och det gick lysande! Har en sån duktig tjej som sköter sig bättre ju högre vi hoppar. Är nog mer mentalt nervositeten sitter, gissa om det pirrade i min kropp innan och efter jag hoppat, men kul var det!

Som avslutning på ridpasset satte sig Fredrik upp. Han skulle bevisa sina ridkunskaper för Adde. Det gick riktigt bra, men jag har ju världens snällaste häst, dom galopperade runt och svängde hit och dit. Fick även veta att Fredrik en gång i tiden kunde LC, LB och LA dressyrprogram, dock inte rida dom i verkligheten, men han kunde dom genom att spela hans systrars dataspel. Ibland är han allt bra envis och ger sig inte förrän han klarat av något, så till slut fick datorn ge med sig och erkänna att han red de rätta vägarna och i rätt gångart. Tänk att man fortfarande får veta såna här roliga saker om varandra.

Nu har jag iaf äntligen fått sätta mig ner med lite kvällsfika framför mig. Imorgon väntar en ledig dag, och ponnyridning! Hannah ska nämligen med till stallet och rida Tiger och jag ska rida Chera-Li.


   

Något suddiga mobilbilder, men jag har en snäll pojkvän som iaf försöker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0