Några tårar som fällts

Som vanligt fastnade man längre på jobbet än tänkt. Skulle in och beställa lite sommarsaker (ordern är bara öppen i 2h på morgonen) men hade egentligen en ledig dag idag . Blev kvar en timma längre än tänkt. Och imorgon ska jag upp tidigare, ska nämligen på truckutbildning! Spännande.


Sen blev det, hör och häpna, stallet! Blir tokig på dessa väderomväxlingar, Tiger kändes varm i två ben idag, så jag planerade om till en kortare och lugnare tur istället, fast det var vi inte helt överrens om. När vi skrittar längs vägen kommer en helikopter in framför oss, och börjar gå ner för landning på åkern framför oss. Men sen stiger den igen och snurrar vidare uppe i luften, hon stod och tittade på den men gjorde inget mer. Men när vi skulle vända om för att rida hemåt vet jag inte vad som flög i henne. Full fart framåt blev det. Svängde in och red skogslingan hem,
och lika där. Full fart framåt och sen tvärstopp. Var länge sen hon var på det här humöret.
Jag får visst inte tänka tanken att vi ska ta en lugn ridtur.


Efteråt blev det en ovanligt mysig dusch. Lampan i badrummet har gått sönder och vi har ingen ny hemma (bara för små av nån konstig anledning). Det blev tända ljus som fick lysa upp lite.


Igår fick mina små katter somna in. Vår bo situation lär inte ändras i första taget, och två vuxna människor, en hund och två katter i en etta på 3e våningen är ingen vidare lösning. Och Velvet hade åter igen börjat kissa inne (trotts att hon bor i en villa och är ute katt). Känns väldigt konstigt och ledsamt, men man var förberedd på att den dagen skulle komma. Vill ge ett stort tack till Johanna och Joel som hjälpte till att ordna allt kring veterinären, resten av familjen tackar även dom så mycket för det var jobbigt för oss alla.


Nu ska jag ner på stan och träffa tjejerna. Min snälla pojkvän ska skjutsa ner mig nu när han kommer från jobbet. Måste bara fixa det sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0