City Gross – en ny favorit

Ursäkta min frånvaro, är faktiskt första dagen sen jag kom ner igen jag startar igång min dator.

Hade aldrig varit inne i en City Gross butik tidigare, men i söndags var vi tvungna att åka dit för dom hade slut hård potatis på Ica (City Gross var den närmaste butiken). De öppnade för inte allt för länge sen i Uppsala. Stor och fräsch butik, frukt och grönt avdelningen var  det första vi kom till så det blev raka vägen dit och sen gick vi mot kassorna. Då sa Sofias Fredrik –Dom har en hästavdelning här.

Hehe ni kan ju gissa vart jag var tvungen att gå, och imponerad blev jag. Det var en rätt stor avdelning med allt från täcken, träns, ridstövlar, skötselprodukter, stallinredning och tillbehör. Många av varorna kom från Hansbo och Mountain Horse, imponerande för en matvarubutik. Tex min stallskor var 100kr billigare där än på hästbutiken jag köpte dom i.


Ibland undrar jag vad människor tänker med. Passade på att åka till stallet efter jobbet för jag slutade tidigt idag. När jag skrittade på sista biten hem och hade precis gått över en mindre bro hörde jag hur en bil var på väg bakifrån. När bilen ser mig så tutar han?! Tiger ryckte till men  höll sig i skinnet. När bilen passerat tutade han igen ”–Tut tuuut tut tuuut.” Va! Tror starkt på att man borde vara tvungen att ta om körkortet några gånger under livet, iaf en-två gånger så man kanske får sig en liten uppfräschare på vad man inte bör göra i trafiken. Tackar gudarna att jag inte satt på en unghäst när jag mötte den där bilen.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Det skjuts för lite!

2010-06-14 @ 23:51:40
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Ida Norlin

Sjukt bra på citygross! :D

2010-06-16 @ 16:09:07
URL: http://inhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0