Promenad i Uppsala

Idag kom mamma och pappa hit för att umgås, vilket innebar en hel del promenerandes. Vi besökte domkyrkan (jag har bott här i snart två år och aldrig tagit mig för att besöka den, skamligt!), tittade kring slottet och Carolina Redeviva (där köpte jag en gamal sjökarta över norden, till och med Skellefteå fanns med på den) tänkte att jag måste ha något att hänga upp på väggarna i huset i höst.

Sen gick vi fram och tillbaka inne på stan, blev ett par mörkgråa jeans från Cubus (har ett par ljusgråa), örhängen som var vita små blommor på 70% rea på Åhlens, ett svart midjeskärp som jag tänkte ha till en av mina nya klänningar och ett svart smalt läderarmband med silver "pärlor" som går att linda flera varv runt lägenheten. Då min dator fortfarande inte fungerar (har iofs inte gjort någon kraftanstränging sen jag kom hem från semestern) så blir det inte så mycket bilder just nu. Har varit en väldigt svettig och uttröttade dag att promenera på, termometern har vandrat mellan +26-30 grader. Vi avrundade våran dag på stan med att sitta nere vid ån på Tzatsiki och äta en otroligt god middag.

Nu har vi precis sett klart Lost säsong 3, måste nog åka och köpa säsong 4 imorgon och beställa 5 och 6.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Men fuck you! Jag vill också äta där!!

2010-07-23 @ 14:19:56
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0