Min gladiator

Det är skönt att vakna av sig själv på morgonen, både jag och Fredrik hade sovmorgon (jag är hel ledig och han jobbar 12-20.15). Packade med hunden och borstar i bilen sen åkte vi till stallet. Efter en timmas ridtur kunde jag återigen konstatera att min häst inte bryr sig ett dugg om att hon vilat. Var som att rida en gladiator som äntligen fått komma ut och visa upp all sin styrka. Hon uppförde sig hyfsat men det var inte långt bort till ”full fart framåt” knappen. Precis när vi skulle komma igång med ridningen efter att ha skrittat fram ordentligt, rider vi förbi en lada där det gått får i en hage utanför under sommaren. Nu bor fåren inne i ladan och de skrek så det lät som ett litet barn hade fastnat där inne. Så vår igångsättning i traven var med väldigt lätta och studsande steg, kan delvis vara anledningen till att hon var taggad resten av ridturen.


Passade på att dela hunden i två delar när jag var i stallet, såg iaf nästan ut som det efter jag borstat henne, en Ikke hög och en Ikke hund. *Suck* för tillfället är hon helt och hållet Fredriks hund ;) Så nu har dammsugaren fått jobba hemma igen. Skulle det vara fult med en väldigt korthårig schäfer? Tanken är lockande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0