Ska du se OS hockey inatt?

Var lite skeptisk när jag gluttade på termometern i morse, ca -15 grader. Men när jag kom ut visade sig solen från sin absolut bästa sida och värmde. Har blåst rätt mycket de senaste dagarna så vägen de skottat upp längs en äng vi brukar rida på har drevat igen. Perfekt plums underlag, fortsatte sen ut över en äng tills vi kom till skogen. Bitvis nådde snön nästan upp till Tigers mage, Icke hoppade överlyckligt fram i snön. Efter vi plumsat och kommit in i skogen hade hon ett väldigt lätt steg ;)


Har gjort två små goda gärningar idag. När jag parkerat bilen i garaget efter jobbet och gick in mot gården frågade en kvinna bredvid parkeringsautomaten om jag hade en krona på mig för hon saknade det till parkeringstiden. Hade bara en femkrona som hon fick. När jag kom till trappuppgången hjälpte en kvinna en tant att lasta in några matkassar i trappuppgången (hennes dotter?). Kvinnan gick till bilen och åkte, och tanten tog en av kassarna och började gå upp för trappan. Erbjöd mig att ta resten av hennes kassar så hon skulle slippa springa flera gånger.


Sitter och slickar i mig det sista av smeten ur skålen. Passade på att nyttja sista energin i kroppen till att göra en strösselkaka. Både jag och Fredrik var fika sugna och orkade inte gå till Ica, hade lixs alla ingredienser hemma. Så nu har vi nått att mumsa på när vi ska se OS hockey inatt och imorgonbitti.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Här va de -25 imorse!! Så klaga inte :P



Haha jag kan gissa att Ikke såg ut som en kanin då hon hoppade i snön :P

2010-02-25 @ 16:44:27
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0