Försäkring=HJÄLP!

Folksam ringde halv åtta på morgonen. Vem har tid och ork att prata försäkring den tiden på dygnet? Själv höll jag på att fixa mig i ordning för jobbet. Jag bad dem återkomma efter jobbet/kvällen. Vid klockan åtta nu på kvällen ringde de upp igen. Det positiva med samtalet var att jag inte behövde teckna någon mer försäkring åt mig själv för jag är tillräckligt försäkrad genom Handels (Skönt!). Det negativa, eller snarare sagt katastrofala är att om jag skulle köpa en bil som tex Mazdan/Skrället skulle en helförsäkring på den kosta mig 10 500kr (!!!) då har jag ändå rabatt i och med att jag har min hemförsäkring och personförsäkring hos dom. Halvförsäkring skulle kosta mig 7 500kr och endast trafikförsäkring 5 500kr. Så bilköpande för min del får vänta ett tag, ligger på endast en 50% fast tjänst i grunden (fick precis gå upp från 25% fast i grund). Måste tyvärr skjuta på bilköpandet ett tag. Om inte nån har förslag på ett bra försäkringsbolag som kan erbjuda något billigare alternativ?


Har precis gjort klart min strösselkaka. Kände att jag ville ha lite födelsedagsfika imorgon. Vi ska ut på Olearys på kvällen med några vänner, sen blir det mer firande i helgen med familjerna. Men det går inte ha en födelsedags utan lite traditionell fika!


Kommentarer
Postat av: Ewe

Du har ju redan en bil ^^

Hur funkar försäkringen på den då?

2010-02-11 @ 16:12:15
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0