Februari, min månad

Tillfällig ägare sökes åt schäfertik som snart ska löpa, ej rumsren.


I och med att min bil har körförbud idag skulle jag skjutsa Fredrik till jobbet. Hans nya jobb som började idag. Det blev/skulle bli omorganisering av anställda inom Rusta så Fredrik valde att söka nytt jobb och fick ett på en gång (han är så duktig min pojkvän)! När vi hade hunnit halv vägs in i morgonrutinen ser jag hur Ikke halvsätter sig i Bia bädden, och bajsar! Hon blir väldigt konstig precis innan hon ska löpa. Det var fram med de svarta påsarna och papper (tur att vi bytt bort hundbädden i tyg till en i galon, mycket lättare att sköta om).  Då tappade jag lite fokus på vad jag riktigt skulle göra, hoppade i stallkläderna och sen in på toan för att borsta tänderna. När jag börjar höja min hand mot munnen inser jag att jag har hett tvål på tandborsten *suck*. Funderade hur resten av dagen skulle bli.


Blev en lång borstning och lite frisering av Tiger idag (var tvungen fördriva tiden lite så jag skulle kunna åka till frisören direkt efter stallet, för den ligger åt det hålle jag har Tiger uppstallad). Sen blev det en kravlös ridtur på hackamore (Tiger bryr sig lika mycket om det som om jag skulle rida ut i grimma). Var skönt att bara njuta och åka med, har varit mycket fokus på kondition, styrka och form den senaste tiden. Promenerade den sista biten så även jag fick mig lite motion.


När jag äntligen fått igång Volvon (som är väldigt billig för tillfället) var det bar att leta sig fram till frisören, körde fel först men lyckades tillslut komma rätt. Så nu har jag en mörkbrun hårfärg, ljusa slingor i luggen, en lugg som inte är i vägen och ett hår som är ny toppat, blev bara 700kr.


Och nedräkningen till min födelsedag har börjat, efter 11 februari kommer jag vara närmare 30år än 20år. Det är skönt att bli äldre för all erfarenhet man får med sig på vägen. Men man saknar ungdomens ”lätta” bekymmer, just då tyckte man att man hade stora bekymmer, men det är inget jämfört med alla framtidsfunderingar man har fått nu.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Trotts nedräkningen så ser jag ingen önskelista ;)

2010-02-02 @ 09:29:57
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0