En helt vanlig dag

Idag har det varit en helt vanlig arbetsdag, inget märkvärdigt som hänt. Skönt med en sån dag när man hör hur Fredrik haft det på jobbet, en väldigt fysiskt och psykiskt påfrestande dag.

Känner mig riktigt nöjd med kvällen. När jag kom hem från jobbet blev det klädbyte för att göra fint åt Tiger i stallet och se till så hon har mat.  Då det är milt ute (0,0 grader enligt min termometer) fick hästarna vara ute ett tag till. Gick hem igen och tog fram diverse målarhinkar, nu är andra lagret målat på dörröppningen till vardagsrummet och alla sex lister är målade även de för andra gången. Förhoppningsvis kan jag sätta upp dom när jag är ledig på torsdag. Det här med husfixandet är som med träning för mig. Det är jobbigt att börja med det, men när jag väl kommit igång njuter jag. Musik, en stund för sig själv och kreativitet. Älskar hur färgen skapar nya intryck och det händer något nytt.
.
Gick ner till stallet igen och tog in våra hästar, går snabbt och smidigt att bara ta in fyra stycken. Känner mig fortfarande som en liten flicka som får vara och springa i ett stall och hjälpa till. Går omkring och njuter och myser att bo i hus med stallet bredvid. Är som Fredrik säger "är nästa som att ha hästen hemma, men man slipper ta hand om skiten".
.
Just nu är det lite ensamt, Fredrik jobbade 8-20 i Barkarby. Så han åkte direkt till hockey träningen. En tidigt kväll tror jag att det blir för mig. Ska ut och rida tokan imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0