Tidig morgon hela veckan

Jisses vad jobbigt det är att kravla sig upp ur sängen på morgonen. Planen för morgonen var en ridtur och stallpyssel innan jobbet. Känns som jag börjar få lite rutin på det här med stallpysslandet, i början fick man gå igenom allt i huvudet för att se så man inte missat nått, nu känns det som jag har koll på läget. Något jag däremot inte har koll på är ridningen. Känns som att rida på en kamel (inte för att jag har gjort det), men hon går med huvudet högt upp i luften och svankar med ryggen så det känns som man sjunker ner en bra bit mot marken. Går inte att få någon kontakt med henne, så nu går ridturerna enbart ut på att hon ska få springa av sig lite. Förhoppningsvis kommer hennes koncentration tillbaka när hon bott in sig lite mer.

När jag stod och mockade slog en tanke mig, jag har ingen sovmorgon den här veckan. Idag gick min sovmorgon åt att hinna fixa i stallet och rida innan jobbet. På torsdag blir det en till tidig stallmorgon för att hinna rida ut tillsammans med Hanna innan hon ska till jobbet. På fredag kommer hovslagaren direkt på morgonen. Och på söndag måste jag till stallet innan jobbet för jag slutar sent. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0