Min häst blev ... en sandhög

Gissa om vi var sega när vi skulle stiga upp för att bege oss till jobbet, men först kom vi iaf. Börjar röra på sig lite på jobbet, mycket julsaker som säljs, är som sagt 30-70% rabatt på ALLA julsaker. Blev lite mer julsaker köpta hem inför nästa år, fyra paket med röda glaskulor till våran kommande julgran, silver/vita snöflingor att hänga i granen, två till bordstabletter i samma serie som tidigare och en till brödkorg (offrade mig för den sista).

Efter att ha fiskat upp hunden hemma begav jag mig till stallet, var min och Tigers premiär ridtur i ridhuset ikväll. Tänkte att jag skulle rida barbacka för hon brukar vara lite piggare och mer arbetsvillig då, nu i efterhand hade det inte varit fel med en sadel, lär ha träningsvärk imorgon. Hon är fortfarande stark, men inte lika stark som när vi rider ut. Och konstigt nog gick hon bättre/bar sig bättre i galoppen än i traven, är kanske allt vårt galopp plumsandes och backgalopperande som gett lite, det är definitivt inge fel på konditionen.
.
Då vi var själva i ridhuset fick hon rulla sig efter vi ridit klart. Först ena sidan, sen strosade hon omkring lite undertiden jag plockade undan skiten, sen andra sidan. Hon såg ut som en sandhög *suck*. Men en väldigt nöjd sandhög. Hon hann även lära sig att öppna manegedörren av sig själv.
.

Kommentarer
Postat av: Evelina

SÅÅÅ skönt med manege!! Både för dig och Tiger ;)

2010-12-18 @ 21:23:35
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0