Min första stalljour på 1 år och 9 månader

Jag hade hoppats att när vi flyttade till större boende att det inte skulle bli lika stökigt, saker som ligger här och där. Men det är nästan värre nu, fast det beror väl till stor del på vårt begränsade förvaringsutrymme i form av garderober och byråer. Ska ta mig i kragen efter att all stallfixande är klart idag, ska löshoppa, förbereda inför att jag ska vara borta några dagar och visa Hanna vart Tiger har sina saker.
.
Något som var en fördel med att ha hästen i Björklinge och att Fredrik jobbade där tidigare, var att det fanns en återvinning precis vid hans jobb, på Hemköps parkering. Nu svämmar återvinningspåsarna över för det blir inte att man kan "ta med dom på vägen" som man gjorde tidigare. Så jag får väl ut och vingla med de andra bilarna på vägarna idag, var en som hamnat i diket en bit bortanför stallet nu på morgonen.
.
Har (äntligen) fått in mina gamla bilder på datorn. Tittade på lite hästbilder från i somras. Är det verkligen samma häst? Hon ser inte klok ut på vintern! På sommaren är hon ljus i pälsen och framför allt har kort päls, hon ser så dammig ut med sin länga päls, iofs fastnar det lättare damm i det och det syns var sadeln, sadelgjorden och täcket legat. Får glädja mig med att hon iaf inte har lika mycket vinterpäls som i Skellefteå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0