Hur många frågor kan du?

För er som varit hos oss vet ni att jag har tidningar och "böcker" i vårat badrum. I julklapp fick jag Dassboken av min stora lillebror Alexander, i den hittade jag det här...
.
Är du klokare än en blondin?
En blondin deltar i tv-frågesporten Vem vill bli miljonär? Programledaren ställer följande frågor:
(tjuv scrolla inte ner utan ge det en chans)
.
1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?
a) 116 år
b) 99 år
c) 100 år
d) 150 år
Blondinen väljer möjligheten att inte svara.
.
2. I vilket land uppfann man "Panamahytten"?
a) Brasilien
b) Chile
c) Panama
d) Equador
Blondinen ber publiken om hjälp.
.
3. I vilken månad avslutade ryssarna oktoberrevolutionen?
a) Januari
b) September
c) Oktober
d) November
Blondinen utnyttjar möjligheten att få hjälp via telefon och ringer till en annan blondin.
.
4. Vad var Kung Georg IVs riktiga namn?
a) Albert
b) Georg
c) Emanuel
d) Jonas
Blondinen väljer bort två felaktiga svar.
.
5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna?
a) Kanariefågeln
b) Kängurun
c) Råttan
d) Hunden
Blondinen svarar fel och är ute ur spelet.
.
.
.
.
.
Om du tyckte blondinens svar var dumma, så kommer de riktiga svaren här:
1. Det 100-åriga kriget varade i 116 år, från 1137 till 1253.
2. "Panamahytten" uppfanns i Equador.
3. Oktoberrevolutionen avslutades den 7 november.
4. Kung Georg IVs riktiga namn var Albert. Kunden ändrade sitt namn 1936.
5. Kanarieöarna är uppkallade efter en storväxt hundras som funnits på öarna.
.
Nu är frågan hur mycket klokare du är än blondinen...?!
.
.
.
Jag får väl börja med att erkänna... jag är nog en blondin.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Den va lite kul ;P

2010-12-30 @ 16:57:09
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0