Andra advent, och inte en enda julklapp inhandlad

Jag och Fredrik var i Bygdegården på födelsedagsfest i helgen. Där fanns det några barn, bland annat ett blont litet busfrö som sprang omkring på egna äventyr. Jag ”hittade” en barnleksak som låg på bordet och sa ”kom hit” och skramlade med leksaken. Tydligen så lockar man inte på barn, upplyste Fredrik mig om. Barnets pappa satt bredvid oss och sa till sin son ”high five”. Då sa jag ”det där kan vår hund också!”. Återigen fick Fredrik upplysa mig, för man får tydligen inte jämföra barn med vår hund. Hahaha.

 

Jag, Tiger och Icke har varit ute på vår första ridtur själva idag, det enda kravet som ställdes var att vi inte skulle trava i Solvallatempo. Hon var som vanligt på tårna och väldigt gnäggig. Men gjorde inga dumheter. Hon har även fått sig en ny hagkompis, förhoppningsvis kommer dom bra överrens. Deras hage är på andra sidan av vägen upp till vårt hus. Så nu kan jag äta frukost och titta på Tiger.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh så mysigt, som vi drömde om att ha det i Bergsbyn, att vi skulle se Tiger från gården eller då man gick ner för trappen (då de va ett fönster där).

2010-12-05 @ 23:00:45
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0