Rivningsobjekt

Förlåt till alla er som troget läser vad som händer i mitt liv. Just nu är det som sagt lite mycket som händer. Vi fick nyckeln till huset i söndags, endast bildligt talat, för det fanns inge lås/nycklar till huset. Och det är bara ett av alla hinder. Alla skåpluckor i köket är svartmålade och det finns inte handtag på nån av dom, det finns ingen frys (endast kylskåp), alla dörrfoder är svartmålade, de har påbörjat att måla i de flesta rummen men ej avslutat, golven såg sina bättre dagar för ett decenium sen osv. Och då har vi inte nämt hur trädgården ser ut. Så just nu har jag och Fredrik lite mycket att stå i, vi får mycket hjälp av Sara som skrapar och målar med mig. Och det underlättar inte att Fredrik ska ha en träff i huset i helgen för ca 10-15 personer.

Ska försöka hinna lägga upp några bilder i helgen. Just nu är det jobbet som gäller på dagarna och fix med huset på kvällarna. Idag har jag målat andra varvet på väggen runt huvudingången, burit bort två väggar och en inbyggd garderob som Fredrik tagit ner och börjat skrapa ett fönster. Sitter nu och äter kvällsmat, jag köpte en grill på jobbet så Fredrik grillar hamburgare och korv. Snart dags att bege sig hem för att få några timmars sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0