Tittat på kyrka

I lördags åkte vi ut på en liten utflykt. Fredriks pappa behövde lite reservdelar till gården så vi åkte till Skara för ett besök på Jula. Trevligt nog låg det en väldigt rolig hästbutik på övervåningen i köpcentrat, Skara Hästsport. Där hittade jag en heeel del jag lätt skulle kunna köpt med mig. Men fick behärska mig (som vanligt) och nöjde mig gott och väl med en t-shirt från Mountain Horse wicked collection som jag suktat efter att jag sett den på deras hemsida, nu är den äntligen min! På vägen hem gjorde vi ett stopp i Varnhems klosterkyrka (som är den kyrka Fredrik vill att vi ska gifta oss i). Fördelarna är att det är en mindre kyrka som ligger i fin naturmiljö ute på vischan. Nackdelen är att den är en stor turist anhalt (väldigt mycket historia kring kyrkan och området) så det sitter endel turist planscher, info och dylikt lite här och där, vilket drar ner mys stämningen lite. Efter att bilen blivit färdigmotionerad var åkte vi hem för att fixa oss i ordning inför påskmiddagen. Vi var bjudna till deras grannar, påskbordet var lika stort som julbordet, men innehöll mer fisk/skaldjur än vad ett julbord gör. Gött var det!

Nu drar Fredrik i mig. Dags för lite kvällsfika och film innan jag somnar :P
Fortsättning följer imorgon :)

   T-shirten är designad av Lobelia Barker

 Varnhem klosterkyrka

 En ngt suddig bild på Fredrik och grannarnas "knähund" Svante 


Kommentarer
Postat av: karin

Åh ska ni gifta er?!

2010-04-07 @ 12:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0