Är så trött vet inte hur jag ska orka med dagen

Nu var denhär morgon promenaden avklarad med poan min. Usch vad ledsen Icke kommer bli när snön försvinner. Hon hoppade upp och ner längs snövallarna (som nu har börjat krympa en hel del) längs väggrenen. Som den snälla matten jag är kastade jag ut snöbollar på åkern som hon gladeligen hoppar efter som en liten kanin, men i ett av hoppen ut så går hennes reflexsele sönder. Tur nog hade jag repgrimman och det lååånga grimskaftet, så jag börjar plumsa ut i snön, över diket och en bit upp på åkern (tur att jag inte kan kasta så långt). Grimskaftet räckte precis och Tiger stod för en gång skull snällt och väntade.


Nu är jag uppfräschad och det är undanröjt lite i lägenheten, snälla Fredrik ska fixa det sista efter att han slutat jobba (han slutar tidigare än vad jag gör, väldigt orättvist tycker jag :P ). Är trevligt att komma hem efter man varit borta när det ser lite vettigt ut.


Det är skyltar, bilder och alla säger ”Glad påsk”. Men det är svårt att få den stämningen då jag inte kommer vara i stugan i påsk. Skoter, grillning, påskäggs letande på vinden, kusiner och övrig släkt = Påsk för mig. Men det kommer bli härligt och roligt att få åka ner till Skövde =)

Men till nästa år ska jag planera in stugan till påsk, måste visa min älskling hur man firar i norrland ;)


Kommentarer
Postat av: Ewe

Så går de när man inte bor här :(

Hade vare roligt om du kom hem!

2010-04-01 @ 22:15:23
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0