Höst på riktigt


Nu är det höst. Tiger har fått sin mörka vinterpäls och hästarna har börjat sova inne. Dom går fortfarande kvar i sommarhagarna så man får sig en liten promenad när man ska gå över tre ängar för att få tag i sin häst, för det är självklart roligast att stå längst bort. Det märks att dom står inne och vilar hela natten, saker som vi passerar flera gånger i veckan är nu helt plötsligt läskiga. Eftersom hon vaccinerades igår passade jag på att tömköra idag så att även matte fick sig lite motion, 45 min promenad/jogging känns som en bra start på dagen.

Ska fräscha upp mig innan jag ska ner på stan för en klippning. Har gått och längtat efter att få ordning på håret. I måndagskväll la jag i en mörk toning (med lite hjälp av Fredrik), i vanliga fall brukar toningen bli väldigt lik min normala hårfärg, men nu blev den väldigt mörk brun och med lite rött inslag. Lustigt hur olika en toning kan bli av att håret blivit blekt/ljusare under sommaren.

En gång har jag hittat en frisör jag trivs med, det var första gången jag klippte lugg hos en frisör i Sundsvall cirka 3-4 år sedan. Jag skulle verkligen vilja hitta en frisör som man trivs med, så man slipper gå till nya varje gång och chansa. Tips? Ska prova en frisör salong i Uppsala nu som Märta och My går på, får se om det blir samma frisör som dom har eller någon annan, blev med lite kort varsel jag bokade tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0