Fin söndagskväll

Igår fortsatte Charlotta och Alexander mot Skellefteå. Var trelivligt med lite besök!


Gårdagen flöt på ganska fort. Helt plötsligt var klockan halv sju och det var dags för mig och Fredrik att bege oss ner till stan för middag med Sofia och Fredrik. Jag och Sofia har varit kattvakt i sommar åt en kollega när han var på semester, som tack fick vi presentkort på restaurangen Tzatziki, en grekisk restaurang som ligger fint beläget med en uteservering vid ån. Bra pris och riktigt god mat. Åt stekt fetaost, med soltorkade tomater och lök till förrätt. Till varmrätt blev det fläskfilé fylld med getost, tzatziki, stekt potatis och sallad. Köttet var perfekt tillagat. Rekomenderas!


Som avrundning på våran kväll blev det bio, "Flickan som lekte med elden". En välgjord film men ett litet tvärt slut. 


Är ledig idag med. Har börjat dagen med en härlig sovmorgon, konstigt nog är jag fortfarande seg. Ska bege mig till stallet när Fredrik åker till Bromma för att jobba. Ska försöka hinna med ett besök på Hööks under dagen. För senare ikväll blir det hockey, Färjestad mot Skellefteå AIK. Troligtvis blir det middag på Olearys med Fredrik, Hannah, Pär och Sara.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0