80 tals inspiration tack!

Jag har letat högt och lågt efter inspiration till 80 tals festen. Igår följde mamma och Ewe med på stan, för mamma har rätt så bra koll ang klädmodet på 80 talet, hon upplevde det lite mer än vad jag gjorde. Så nu har jag några plagg det står mellan (om jag inte skulle hitta något helt annat nere i Uppsala). Som Ewe sa "BikBok verkar ha plockat fram allt det här inför din 80 tals fest" (även Gina och Cubus hade några passande plagg). Nu det står mellan två toppar där ifrån, så beroende på vilken topp blir det olika tajts, Mitt största problem är skorna, vill inte lägga ut allt för mkt pengar på ett par skor om jag bara ska använda dom en kväll, helst skulle jag vilja hitta några enkla svarta skor som jag kan dra ett par benvärmare över, någon som vet vart man kan få tag på benvärmare i neon färger? Och nästa bekymmer är att det vore roligt att matcha med Fredrik. Skönt när man har världsliga problem ibland.


Lite av den inspiration jag letat mig fram till.
80-tals tema:
Tights med pumps och tunika i neonfärg. (Något åt det hållet jag funderat på)
Benvärmare i pastellfärg, tights och tröja över ena axeln. (Med lite detaljer av det här)
Svart och neonfärger, kort jacka eller kavaj.
Platta höga stövlar.
Jätterufts med mycket sprej.
Neon ögonskugga.
Massor med armband och halsband.
Knalliga plastclips/plast örhängen.
Lugg och uppsatt hår på snedden.
Midjeskärp, benvärmare, RayBen bågar och pumps. 
Stentvättade jeans.
Färger:
Chockrosa eller neonrosa (eller vad man vill kalla den färgen)
Mintgrön
Neongult
Turkost
Aprikost

Någon som vet var det finns ett bra urval på kläder och accessoarer med 80 tals look med Miami Vice som tema?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0