TAKIDA/Sundsvall/turné premiär

Som förband spelade Sonic Syndicate. För att citera en av sångarna ”Man blir törstig av sån här skrik musik”, något för tung musik för min smak men dom var duktiga och hade bra kontakt med publiken. Det verkade vara många som kände till dom väl, för publiken hängde med bra i refrängerna.

Takida började med en något lam inledning, får skylla mig själv lite för dom öppnade upp med flera nya låtar som jag inte lyssnat in så väl, men dom fick med sig hela publiken till Broken. Publiken bestod av människor i alla åldrar och stilar, och det var näst intill fullsatt. Ett snyggt och påkostat scenarbete och en lång spelning (ca 1½h). Lite synd tyckte jag det var att dom inte tog med några av mina favoriter sen tidigare, tex Score, men jag förstår att det inte är deras prioritet nu när dom lanserar en ny skiva. Ett till plus får dom för den snygga avslutningen där dom gav allt och åter igen fick med sig hela publiken två gånger om.



 
 

 


Kommentarer
Postat av: Christian

Grymt rolig helg måste göras om :)

2009-11-17 @ 22:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0