En bra dag

Såna här dagar gör att man får lite extra energi. Började med en lång sovmorgon, trotts att jag la mig och sov innan Fredrik vaknade vi samtidigt, jag är nog en väldigt liten flicka som tydligen behöver massor med sömn. Sen åstadkom jag lite på jobbet, även denna dag var lite seg, fick inte så mycket gjort som jag önskat.

 

Efteråt bar det av till stallet tillsammans med Felicia. Av någon anledning hade min häst bestämt sig för att rulla sig i leran, på båda sidorna! Väldigt otacksamt tycker jag för i söndags duschade jag av henne, rengjorde man och svans från lera (tur att jag är ledig imorgon igen). Efter ridpasset myste vi i boxen, fick borsta henne i ansiktet medans hon stod och halvsov, blev buffad på om jag slutade. Hon har blivit en riktig kelgris.


När jag kom hem från stallet möttes jag av en överlycklig vovve (som vanligt) och Fredrik med middagen serverad. Jag behövde bara kliva in i duschen sen var det bara att stätta sig vid bordet och få varma wrap med bacon, fetaost, paprika, ost, tomat och lök fyllning och med Fredriks egengjorda salsa. Nu har vi sett några avsnitt av True Blood. Kanske orkar med ett till innan det är dags att sova, vill ju inte sova bort hela min lediga dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0