Sol + Ledig

Har haft den ovanliga kombinationen solsken/värme + en ledig dag. För en gång skull kravlade jag mig upp ur sängen i tid, plockade och diskade undan innan jag och Icke gick ut och åt frukost i det gröna. Det finns ett trevligt grönområde på baksidan mellan husen, men bänkar, lekplats, träd, kulle m.m. Dagens outfit blev bikini, shorts och linne.

Klockan tio kom SJ och K och hämtade mig, så vi begav oss mot Gustavsberg. Om jag hade plats och råd skulle jag köpa en stor del av Iittala affären, fick tyvärr behärska mig då mitt förvarings och visningsutrymme är väldigt begränsat. Blev några saker köpta iaf, lite billigare än vad det egentligen skulle ha blivit i och med att SJ jobbar som butikschef på Iittala och dom hade 50% i personalrabatt den här veckan. Det blev en frostad Marimekko skål till mig själv, två Origo skålar till mamma, fick en frisbee till Icke och en present till min fina Stina (vad kan jag inte berätta då hon brukar titta in här ibland). Imorgon blir det en promenad med den nya frisbeen, kanske kan jag äntligen kasta lite längre så hon får springa lite.


 


Vi köpte med oss varsin hamburgare och satte oss i hamnen och tittade på vattnet, alla var vi överrens om att vi saknar närheten till ett trevligt vattendrag att sitta bredvid, det är ett plus poäng till Skellefteå. Efter att vi njutit av lugnet en stund körde vi hem till Uppsala igen, var snabbt förbi hemma och hämtade med mig Icke för att sen åka vidare hem till SJ och K. Sen tillbringade jag och SJ resten av eftermiddagen med att ligga ute i solen i bikini och äta jordgubbar, Calippo Cola glass och vindruvor, och skvallra förstås.

När det "äntligen" blev lite svalare åkte jag och Felicia till stallet. Det blev över en timmas ridtur längs en ny väg, båda tanterna var pigga och hade spetsade öron. Vi red förbi några otroligt söta föl, något mindre gulligt var den döda ormen som låg på vägen. Vi pratade om det i veckan på jobbet och kom fram till att det värsta djur som kunde komma in i huset var en orm! Någon som håller med eller tycker något annat?


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hyvva då för ormar :(



Finns de frisbeesar på Ittala? Eller, fabriksbutiken?



Och gu va ja stör mig på när folk förkortar namn till en bokstav :( Ser helt flängt ut när man läser det.

2009-06-01 @ 09:39:37
Postat av: Ewe

skulle även vara huvva :P

2009-06-01 @ 09:40:13
Postat av: S

Present? Till mig?! :)

2009-06-03 @ 09:47:29
URL: http://finastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0