40 mil hit och dit

I onsdagskväll körde vi till Skövde. Jag och Fredrik hinner träffas väldigt sällan så det var kul att sitta instängda i en bil och få prata om allt mellan himmel och jord. Vi kom fram rätt sent så det blev sängen direkt.

Torsdagen bjöd på allt möjligt, tyvärr blev det inga bilder för både jag och Fredrik hade en mobilfri dag så vi fick umgås i lugn och ro. Vi hjälpte till att bygga stallet, klippte och satte fast armeringsjärn till grunden. Stallet kommer bli så jäkla snyggt!


Det blev snabbt in och klädbyte för sen var det släkt lunch/middag, köttgryta och chokladkaka till efterrätt. Vi grattade Liselott, jag och F hade köpt två gigantiska badlakan till henne. Funderar på att köpa hem likadana till oss, jag älskar stora handdukar som man kan vira om sig efter duschen så man slipper frysa.


Sen följde vi med hans kusin R och tog in korna från betet, undertiden dom fixade så tittade jag och Icke på kalvarna och matade tjurarna, tjurarna var mer intresserad av Icke så då kunde jag passa på att klappa dom, kände mig som ett litet barn på en djurpark.


Efteråt blev det klädbyte igen så vi kunde åka och handla för kvällsmaten, jag önskade mig grillat och till efterrätt blev det rabarberpaj. Hjälpte F mamma på kvällen med att ta in hästarna, hon har blivit riktigt tjock deras ponny Daisy, kommer ett föl om några veckor! I veckan ska hon in och se om deras äldre halvblodsto blivit dräktig och eventuellt betäcka 3 åringen, kommer bli en spännande sommar nästa år med ännu fler föl.

fredag morgon körde vi hem, 40 mil, för jag skulle börja jobba klockan tolv. Tog en stund innan jag kom igång men det gick rätt så bra på jobbet. Efter jobbet följde jag med Linda hem. Hon, hennes kille Nisse och deras dotter Tindra skulle äta hemmagjord pizza, kändes riktigt lyxigt med hemmagjord pizza en fredagskväll.

Nu har jag en ledig helg framför mig. Är mulet ute, hoppas bara att det inte kommer nå regn, hade tänkt mig några riktiga stalldagar och kanske ska symaskinen få komma fram. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0