Sommar med Tiger

Nu är nästan allting fixat, har tvättat sex tvättmaskiner (tvättade tom duschdrapperiet som såg lite trist ut), har städat i garaget och fyllt på diverse vätskor i bilen, strukturerat om garderoben, bäddat med mina nya sängkläder, diskat, gått ut med mina insamlingar, betalat räkningar. Tror det var allt. Har inte städat bilen än, funderar på att göra det i helgen.

Har precis kommit hem från en sommar ridtur med Tiger. Vilket innebär sol och varmt, med varma vindrar som fläktade. Galopp barbacka längs ängarna. TRotts att jag inte hunnit rida så mkt den senaste tiden och det blivit mycket lugna ridturer var hon lika fin som vanligt, lätt i handen, samlad i formen och lyssnade direkt på alla hjälper. I min värld är hon den bästa häst man kan tänka sig. När vi kom tillbaka till stallet höll på på att höra upp höbalar till loftet med ett rullband, så snäll som hon är brydde sig hon inte det minsta över alla nya konstigheter.

Nu har jag pysslat om mig själv, tagit en lång och härlig dusch, så man får känna sig fräsh en liten stund innan jag ska ut i värmen igen. Ska iväg och handla sen åka vidare till Sthlm. Jag och Fredrik ska ut på picknick efter att han slutat jobba. Så imorgon blir det direkt från Täby till jobbet, skönt att jag inte börjar förrän klockan tolv.

Kommentarer
Postat av: Frasse

"När vi kom tillbaka till stallet höll på på att höra upp höbalar till loftet"



Kul mening :P

2009-06-28 @ 01:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0