Regniga Uppsala

Då var ännu en dag avverkad i regniga Uppsala. Det blev en seg och skönt start efter vår utgång igår, vi började gårkvällen med middag hemma hos My tillsammans med Märta (var hennes sista kväll i Uppsala innan hon åker till Skellefteå över sommaren). Det blev pastasallad med diverse ingredienser och hallondrinkar. Efter att vi ätit oss mätta och fixat oss i ordning tog vi taxi ner på stan, blev utgång på Platina. Tog min första Tequila, det var inte så hemskt, inte värre än en vanlig shot. Träffade upp en "granne" Martin, var flera månader sen vi träffades sist. Satt och pratade med nån skateboard-kille. Hade en riktigt trevlig kväll helt enkelt.


Idag har vi påbörjat våran shopping jag och Charlotta. Jag var förbi på My´s jobb, Mekonomen, och köpte diverse nyttigheter till Skrället. Så att pappa kan känna sig lugn med att jag tar hand om min bil.


Sen gick vi över till Ikea. Köpte ett vardagsrumsbord i ek för att matcha byrån, en kudde till soffan som matchar mina gardiner och tyg i samma mönster som jag ska sy ett drapperi av. Bara massor med impulsshopping idag.

Efter en vända på Gränby är vi nu tillbaka i lägenheten. Blir en lugn kväll med ost och kex. Och en överrasknings efterrätt som Charlotta håller på att göra nu, lukar riktigt gott från köket! Innehållar blandannat apelsin, ingefära, kanel, socker. Någon som vet vad det blir?


  
tog bilder från Ikea, orkade inte fota.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Är de ett likadant bord som de du hade förr?

De vi har nu? :S

Fast de ser mer avlångt ut ?

Eller.. ellerellereller? :S

2009-06-15 @ 11:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0