Luftslottet som sprängdes

Det blev bio igår kväll, Stieg Larssons ”Luftslottet som sprängdes”. Är väldigt tråkigt att vi inte fick uppleva alla hans böcker om Lisbet Salander. En väldigt se värd film! Tycker dom fått en bra tråd genom hela filmen, och dom har involverat fler personer från boken som inte fått så mycket utrymme i de tidigare filmerna. Och skådespelarna känns mer avslappnade och naturliga i den här filmen än de tidigare.


Som vanligt är det helt galet på jobbet, tror alla börjar skjuta sin julshopping till sista stund.
Vi har iaf sålt massor med julsaker. Vilket är positivt för mig, har fått börja komprimera och plocka bort endel inventarier. Hoppas vi säljer slut på det mesta, är lite jobbigt att inventera det som är över och packa ner det så vi kan förvara allt till nästa år. Blev ett lite tråkigt slut på dagen, en kvinna försökte snatta några saker så vi var tvungna att tillkalla polis.


Nu har jag och Ikke myskväll hemma, Fredrik är på ”julfest” med hans jobb. Glömde helt bort att köpa en ny glödlampa på jobbet till taklampan i rummet, nu sitter jag här med tända ljust och har slagit in två paket. Ska ut och söka runt lite på internet så jag kan komplettera två julklappar.


Har tänkt hinna till stallet innan jobbet imorgon, förhoppningsvis får Flickan gå med sina vänner från och med imorgon. Är rätt skönt att hon får sig lite vintervila nu, hinner inte tänka på något annat än jobbet för tillfälle. Jag och Linda satt och planerade lite inför rean som hon och jag ska ansvara för, hon ska hjälpa till att bygga upp den, sen när jag kommer ner igen går hon på julledighet så då ska jag ansvara för den. Ifjol vann vi rea-tävlingen, vore underbart att vinna den igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0