En vecka kvar till julafton

Tiden går verkligen fort nu, gjort min 8e dag i rad på jobbet idag. Och om en vecka är det julafton! Tack och lov ligger snön fortfarande kvar, det kom även lite till nu under kvällen. Var förbi Hööks innan jobbet och köpte broddar till Tiger, är lite lönn halt ute. Köpte med mig två tomte nissar och en grangirlang med ljus. Nu sitter nissarna fint i fönstret och det lyser om gardinstången.


Inte hänt så mycket de senaste dagarna. Har varit förbi stallet innan jobbet, och lagat det nya täcket *suck* men det är det värt, att hon får ha hagkompisar att umgås med. Konstigt nog är det alltid valacker på ca 10 år som är hopplösa på att riva i täcken.


Fick ett erbjudande om att söka en säljchef tjänst i Arninge´s Jysk butik. Efter mycket för och nackdels vägande blir nog beslutet att stanna kvar i Uppsala. Fredrik har trotts allt precis flyttat hit från just Täby och fått jobb i Uppsala för min/vår skull. Känns inte helt rätt att tvingas bli särbos igen och att jag flyttar till Täby, jag är nog ingen människa som klarar av att pendla 7-8 mil enkelväg för att ta mig till jobbet. Och heltid+pendling (15mil/dag)+ stall (måste isf flytta Tiger för hon står norr om Uppsala)= går inte ihop tidsmässigt. Så vi kommer avvakta och se vad som händer efter Fredriks 6 månader provanställning och se om det blir tal om flytt då. Hade det här erbjudandet kommit i höstas när Fredrik bodde kvar i Täby hade jag nog flyttat, eller om det kommer i höst och det ev finns chans för Fredrik att flytta med mig. Men visst lockar tanken på att jobba i Sthlm lite.


Nog om mina tankegångar. Fick sms av min mamma idag, hon och min syster var hos morfar utanför Norsjö för att hjälpa han med julpyntning. Där låg termometern på härliga -30,3 grader. Nu sängen, för imorgon är det jobb 8-20.20 för min del, och kl 6-18 för Fredrik.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Du får inte flytta gumman :(( Vem ska ja då leka me? :) Vi ses snart. Vi fick tag i 2 biljetter till juldagen :) Ska du ut? miss you.. puss

2009-12-21 @ 20:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0