Blev lite ponny ridning idag

Förstår inte varför man är så trött precis när väckarklockan ringer? Efter att Fredrik for till jobbet halv sex hade jag svårt att somna om, låg och vred mig i något som kändes som en evighet.
När väckarklockan ringde kl nio kändes det som jag inte hade sovit något i natt, snoozade i en timma! Sen kravlade jag mig upp så jag och Ikke kunde köra till stallet.


Flickan fick vara ute från morgon till strax efter lunch idag, promenerade lite med henne innan jag tog in och borstade upp henne. Det syntes inget av att hon skulle ha ont någonstans eller
ha svårt med motoriken. Så förhoppningsvis får hon gå med kompisarna igen på söndag.


Red för första gången sen Gummarkstiden en ponny igen. Felicia hade fullt upp i skolan så jag tog med mig Cherali på en lugn tur i skogen. Hon skötte sig utmärkt! Hon är annars känd för att kunna busa och testa sina ryttare, iofs var ridturen väldigt kravlös så vi fick lära känna varandra. För att lugna min pappa kan jag säga att jag var en duktig dotter och använde säkerhetsväst.
Det kändes som att rida en liten Tiger, tror det var nått i den storleken Tigers uppfödare hade hoppats på att få, en maxad ponny.


 tv Schako och th Cherali i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0