3:e advent med pepparkakspaj

Flickan verkar må bra så hon fick gå ut till sina kompisar. Hon verkade dock inte vara så förtjust över leran i hagen, inte matte för den delen heller, har varit skönt med rena ben och svans. Imorgon blir det återigen ett besök i vattenspiltan.


Beställde den andra delen till morfar, farmor och farfar julklapp, köpte sista delen till pappas och första delen till en annan. Börjar se ett slut på det här nu, ska bara ta mig en kväll i veckan då jag kan mysa till det och slå in alla julklapparna fint. Har tre olika julklappar, två snören,
små julgranskulor som dekoration och ”till och från”-kort i trä. Kommer bli jätte fint!


Nu har jag kommit hem från adventsfika hos Märta och My. Nybakade lussekatter och en underbar pepparkakspaj. Om ni vill testa någon ny jul dessert rekommenderar jag att prova på att göra någon form av paj med färdiggjord pepparkaksdeg som ingrediens. Den vi åt ikväll var gjord på en botten av smulad pepparkaksdeg (ev lägga den i kylen och använda rivjärn?),
sen var det en blandning av fikonmarmelad och tärnade äpplen och som topp var det ett lager med smulad pepparkaksdeg. Till det serverade dom glass. Super gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0