1 december

Var en liten konstig start på dagen, när jag åkte till jobbet pratade dom om att nedräkningen till julafton börjar nu, samtidigt smattrade det av regn mot bilrutan, svårt att få julstämning.

 

Idag har jag jobbat ordentligt, speciellt med kroppen. Lyft och kånkat möbler kors och tvärs över butiken, men nu är vi klara med det värsta av ombygget, och det känns i kroppen. Men bra blev det, imorgon är det finliret som ska fixas och trolla bort de sista bekymren.

 

När vi äntligen var klara och kom ut till bilarna var dom täckta av is, och självklart hade fukten krypit in i låset och frusit till. Passande nog hade jag tagit på mig vinterjackan för första gången idag och i ena fickan låg det ”Lås sprej” så jag fick upp låset. Något annat som var väldigt passande var att jag köpte en isskrapa i helgen (hade iofs två i bilen sen tidigare), men den jag köpte nu har en vante som man stoppar in handen i, rosa med ett stort rött hjärta på, så man blir lite glad av att skrapa rutorna. Men tacka vet jag garage, så slipper man skrapa rutorna innan man ska till jobbet.
  

 
NK,vi tränges såklart med alla andra för att titta på julskyltningen.
På en restaurang lekte Ewe lite med sin kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0