Kräftskiva och Matfestival

Nuuu är jag hemma igen efter en helg med massor av roligheter. Blev som vanligt sent vi kom fram på fredag kväll, min duktiga pojkvän åkte ner till ån och hämtade upp kräftburarna inför lördag kvällens kräftskiva.


På lördagen åkte vi in till Matfestivalen i Skövde för att se Henrik ha dansuppvisning, man blir lite små sugen på att börja dansa, kanske mitt nya fritidsintresse? Vi passade på att äta glass, friterad banan och sirap, sliskigt och gott. Vandrade runt lite innan det var dags att bege sig hem för kräftskiva. Känns lyxigt med egenfångade kräftor, blev även paj och snitslar till. Som efterrätt den klassiska Klings glasstårta som vi alltid äter när vi är på besök i Skövde. Kvällen avslutades med lite kortspel.


På söndagen var vi hos Fredriks farmor och farfar på gården. Jag och Icke var och klappade kalvarna, sen fick jag uppleva något väldigt exotiskt i min värld (som den norrlänningen man är innerst inne) vi plockade plommon och päron från träden på gården. Kändes väldigt annorlunda att kunna plocka plommon direkt från ett träd, och dom var sååå goda. Dom skrattade lite åt mig för jag var alldelens fascinerad av det. Sen var jag och Frida och inspekterade stallet, känns som att det blir större och maffigare för varje gång, nu hade dom fått på taket, ska bli kul att se det när det är helt klart. Efteråt var vi riktigt duktiga och bakade bullar, fick lära mig att göra bullar som en knut/boll/rulle eller vad man kallar det. Resten av kvällen spenderade vi med att äta och se Macken. Vi hade godis, chips med dipp, våra kanelbullar, blåbärspaj med vaniljsås och glass (som Henrik hade gjort) och Anne-Berits goda kyckling gryta.


Av någon konstig anledning tackade jag ja till att jobba imorgon i den andra butiken. Är inte det att jag inte vill för det är jätte kul att jobba där och dom är riktigt trevliga. Men veterinären kommer imorgon eller på onsdag, sen så måste jag in på stan och fixa lite ärenden *suck* till råga på allt så har jag dragit på mig en förkylning.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Mysigt ni haft det.

Päronträd känns skumt, johan sa att.. "dom måste ju ha ett växthus".



Såg du förresten kossabilderna jag lagt upp den 7e?



Ja de va skönt! Så de inte va nå man va tvungen att lämna in på lagning för massa pengar eller så!

Jag tänkte beställa en imorgon om jag drar mig ner på stan! :)

Nu har Mary flyttat till Uppsala, hon åkte igår.

Hon bor typ 5-10 min gångavstånd från dig.

På en skola nått kvarter från dig. Vet du var det är?

På kartan tro ja de såg ut som om de va i Icas riktning.

2009-08-31 @ 23:22:12
Postat av: Ewe

Oj.. menade såklart den 8e..!

2009-09-01 @ 10:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0