Premiär ridtur

Idag blev det första ridturen, en skrittur i skogen med Marianne och hennes häst. Även Icke följde tillsammans med sin hundvakt för dagen som var Sofia från mitt jobb. Känns lite konstigt att åka till stallet, ta in hästen och borsta i massor, sen bege sig ut på en ridtur och sen släppa in hästen i hagen igen. Inte mocka, förbereda mat eller annat fixande. Kändes lyxigt att bara behöva pyssla med hästen och rida.


Tiger skötte sig iaf exemplariskt! Pigg och glad men hittade inte på några hyss. Det var väldigt bra att vi hade sällskap ut första gången, hon är alltid lugnare ute när vi är med någon annan.


Sen tog vi bilen på lite stadskörning. Känner att jag börjar falla tillbaka i gamla vanor, fick självklart med mig lite saker till djuren hem. En leksak till Icke med en kraftigare boll som hon kanske inte tuggar sönder direkt, och lite fler borstar till Tiger, så vi får fason på hennes päls någon gång.


Efter en god middag som bestod av taccopaj, hemma hos Sofia tillsammans med hennes kille Fredrik, är det nu dags att sova. Vår chef ringde så det blir jobb för min del imorgon och på lördag. Ska även hinna förbi stallet imorgon, en ridtur på banan är planen för morgondagen.
 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Haha.. falla tillbaka i gamla vanor är farligt ;)

2009-04-26 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0