Första uteritten själv

Har som sagt varit i Märsta på utbildning, var lite repedition och lite nya saker, har iaf fått med mig saker att tänka på, tips och idéer. En av tjejerna som jobbar i butiken åkte med tillbaka till Uppsala för hon bor här (måste vara jobbigt att pendla till jobbet, jag skulle aldrig orka det), det visade sig att hon kommer från Skellefteå, att hennes pappa bor där uppe. Liten värld det här!

Hade egentligen en ledig dag imorgon, men jag och Sofia ska jobba i den andra Uppsala butiken, dom var nämligen väldigt kort om folk. Ska bli riktigt kul att få se hur dom har det där.

Efter utbildningen blev det nästan raka spåret till stallet, åkte förbi hemma och hämtade Icke. Sen blev det premiär att rida ut i skogen själva. Hon var pigg och spänd som en fiol sträng,
så det blev en del skrittandes så hon fick titta på allt, och lite trav i skogen. Måste lägga på sulor vid nästa skoning, hon tycker inte om gruset/stenarna som är på skogsvägarna. För att få njuta lite längre av stalltiden rengjorde jag mina lädersaker, sadeln, tränsen och grimman.
Känns fortfarande ovant att bara behöva åka dit för att rida och inte göra något annat. Blev en rullning på ridbanan idag med efter ridturen, är fortfarande varmt här nere, hade bara linne på mig när jag pysslade i stallet.


Nu ska jag hugga tag i dammsugaren och jaga fatt på alla dessa hundhårsråttor som virvlar runt
i lägenheten.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0