Första helgen

Vi rivstartade semester med att i torsdags efter jobbet packa ihop oss och hunden för att bege oss till Skövde. I fredags var det den efterlängtade Nickelback spelningen i Göteborg. Vi kom iväg i tid och hann med ett oplanerat besök hos en vän till Fredrik och hans tjej, fika och oavbrutet pratande i tre timmar. 
 
Är så glad att vi åkte tvärs över landet för att se dem. För flera år sedan när jag fortfarande bodde i Skellefteå funderade jag på vad jag ville göra innan jag fyllde 30år, en av sakerna var att se Nickelback. Och att nu ha sett dem två år i rad är jag väldigt nöjd med.
 
Igår var vi på kalv jakt utanför Skövde. En ko hade kalvat och kalven hade tappats bort och blivit adopterad av några älgar (?). När vi kom sprang älgtjuren oroligt fram och tillbaka, tillslut klev den över stängslet och kalv jakten började. Lyckades fånga in kalven och så fick den åka hästtransport hem till de andra kalvarna.
 
Fick hjälpas åt att bära ner kalven då den självklart varit lääängst bort.
 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: Kul att göra något annat ibland :) Jag tycker dock 70 cm är ganska lagom.. Men jag tror Goodie höll med din pålle och sambo ;)

2013-11-19 @ 03:11:44
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0