Kaos och perfektion

Det var tur att vi tog oss i kragen och klippte C igår, var behövligt inför ett dressyrpass som det jag just har varit med om. Men klippningen krävde död åt två uppspänningslinor, en karbinhake och grimman. Från att inte ha brytt sig om att bli klippt till panik, konstigt nog var det inte maskinen hon var rädd för, för det gick bra att klippa, hon verkade mer fokuserad på kabeln.

Så vi får väl kabeltränas i veckan.

 

Åter till det roliga dressyrpasset för tränaren, idag hittade jag ytterligare en knapp att trycka på, och vilken skillnad det lilla trycket gjorde för helheten! Som vanligt glömde jag pengarna hemma så Fredrik fick komma med dem. Han fick snällt stå och titta på för jag var i full färd med att rida och hade inte tid att ta emot pengarna. Efteråt frågade jag honom.

 

”Hur såg det ut, jamena det var ju ändå ett tag sen du såg oss”.

”Det såg ut som att hon gav upp, om jag bara slappnar av så ger hon sig kanske snart”.

 

Kände mig inte nöjd med det omdömmet för jag tyckte det kändes himla bra så jag frågade

”Såg vi ut som dressyr ekipagen på tv?”

”Jag tänkte faktiskt på det, ni måste ju göra det för ni var lika tråkiga att titta på”.

 

Juli 2012

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anne-Berit

Ja, det är väl ingen idé att klaga på att han (Fredrik) inte engagerar sig i ridningen. Han är ju bra med vid stalltjänstgöringen och det är väl gott nog, visar ju talang för det har jag förstått! engagemanget för ridningen kanske kommer med tiden, när han vill stå vid sidan och se mallig ut när ni presterar stort :)

2013-01-22 @ 19:53:30
Postat av: Evelina

Hahaha vilken underbar kommentar!! Jag pratade förresten med pappa igår strax efter att du hade pratat med honom och han berättade hur bra det går för er!!!! SM i dressyr nästa?? :D :D :D

2013-01-23 @ 10:51:41
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0