*Lycka*

Vilken härlig dag jag haft i stallet. Medans jag väntade på mitt ridsällskap passade jag på att fixa åt alla tre hästarna. Sen begav sig jag och Jossan ut till grusgropen med Tiger och Monchie. De senaste tre dagarna har det regnat större delen av dygnen vilket resulterat i att vattenpölen blivit till en mindre insjö i grusgropen. Jossan och Monchie plaskade genom den och jag tänkte ”Ska se om Tiger kan gå ner med framhovarna”, hon stannade vid kanten, jag hade fortfarande långa tyglar och kramade om med skänklarna lite och helt plötsligt spatserade hon ut i pölen! I mitten nådde vattnet upp över knäna på henne, gissa om jag blev förvånad över min vattenfientliga häst (senaste gången jag duschade henne slet hon av sitt gramskaft). Efter plaskandet blev det lite galoppträning i backarna, Monchie var jäkligt taggad och Tiger inte sen på att hänga efter, så på vägen hem hade vi två nöjda hästar med spetsade öron.

 

Två stolta små tjejer, hösten -99

 

Fredrik har varit hemma från jobbet idag, börjar smitta över lite på mig men hoppas på det bästa, dessvärre har jag så fruktansvärt on i magen, haft det i ca en vecka nu, usch.


Kommentarer
Postat av: Ewe

HAHAHA BILDEN!!!!!



Va duktig hon är !! :D

2011-09-14 @ 11:01:33
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0