Såhär ska lediga dagar vara

Idag har jag varit ute och sprungit 4km i vårsolen! Inte helt utan motivationshöjare, våra nya hyresgästers 14åriga dotter Emma var med till stallet och red Tiger.  Hon var lite nervös innan för det var ett tag sen hon red, men hon var väldigt nöjd efteråt.

 

Efter en snabb dusch blev det presentjakt på Gränby. Råkade springa på en födelsedagspresent till min lilla syster som fyller år i april, visst är det skönt när man hittar något och inte behöver grubbla tills hjärncellerna ger upp. Men dagens uppdrag var att hitta en födelsedagspresent till Hannah som fyllt år, det blev en vårig present i form av en löpare med matchande kruka och blomlökar som kommer blomma lagom till påsk.

 

Idag har äntligen mina små "presenter" kommit. Fick sms avisering om att min ridhjälm nu finns att hämta ut, det blir ett uppdrag jag överlåter till Fredrik som är ledig imorgon. Själv kommer jag vara mer borta än hemma imorgon. I den vanliga brevlådan hittade Fredrik min Iittala skål som kommit. Och passande nog hämtade Fredrik vårt vitrinskåp idag. Om jag inte är allt för trött imorgon kväll tänkte jag börja med projektet att montera ihop det, så att jag kan ställa in min nya skål och alla andra fina saker som hör hemma i vitrinskåpet. Nu längtar jag ännu mer efter lediga dagar för att kunna pyssla hemma.

 

 



Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh va ljust och fint ni verkar ha det! Här kommer de ju knappt in någon sol så det är alltid så dovt ljus :(

2011-03-15 @ 21:10:12
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0