Höstens önskelista

Nu har jag byggt, möblerat och inrett butiken med de gamla och nya möbler hela veckan, har hittat några favoriter som jag väldigt gärna skulle ha här hemma.

 

När jag letade efter matbord till finrummet ville jag ha ett matbord som rymmer fyra stolar på vardera sida, men de jag hittade låg lite över min budget (även de på Blocket). Men nu har vi fått in ett ekbord på jobbet som är gigantiskt! Och det är i samma stil som våra vitrinskåp och tv-bänk. I och med att jag vill ha det större bordet vill jag även ha fler stolar av den modellen som vi har nu, vi har ”bara” sex stycken och jag vill minst ha åtta stycken. Det lilla problem jag får om jag byter bord är att mattan jag köpte blir för liten, undrar om det går att sy ihop båda mattorna till en stor matta.

Matbordsstol Floria och matbord Phoenix.

 

Jag skulle även vilja byta ut tv-bänken som står under projektorväggen så att även den matchar med de övriga möblerna. Det har kommit en tv-bänk i samma serie som det nya bordet, även den skulle vara perfekt. Och som avslutning skulle de här små borden inte vara helt fel tillsammans med en läsfåtölj under en av vägghyllorna med böcker.

Soffbord Allan och tv-bänk Phoenix.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Men fåtölj och bord ryms väl inte bakomför matbordet?? Det blir ju jätteknäppt!

2011-08-20 @ 22:00:43
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0