Frusen om rumpan

Sitter hemma och försöker få värme i kroppen efter dagens ridtur, dags att leta fram steget varmare vinterkläder och det är hög tid att köpa vinterstövlar att ha i stallet och ett sadelskydd i fårskinn vore inte helt fel att ha när man rider, utgifter utgifter utgifter. Det blev en lugn ridtur då underlaget inte är det bästa för tillfället, längtar till stallflytten då man kan rida igenom hästen i ridhuset när det blir såna här perioder med isiga vägar. Funderar lite på om jag skulle låta Tiger ha lite vintervila, men den iden blev inte långvarig. Idag när vi kom in i skogen och snön låg jämt över vägen passade jag på att trava lite. Icke hamnade som vanligt på efterkälke (alltid någon fläck på vägen som måste inspekteras med nosen) när hon sen sprang om oss hoppar Tiger upp i luften och slå lite ut med bakbenen. Så det blir ingen vintervila än för min lilla knasfröken.

 

Jobbar i Uppsala idag, vilket känns riktigt skönt, plus att det är en kortdag. Sen ikväll blir det kvällsfika med tjejerna och toalett inspektion hos Sara. Har förresten bokat tåget nu till Sundsvall, åker direkt efter jobbet imorgon och är framme vi tio tiden. För mig är det alltid något speciellt med att åka till Sundsvall, går som inte att förklara.

 

Just nu önskar jag att det stod ett fat med lussekatter framför mig och ett glas med julmust, vi närmar oss en av de bästa tiderna på året och jag har inte förstått det riktigt, mycket annat som tänkt på för tillfället. Men första advent närmar sig med gigantiska steg, har mina julkartonger här nere så det ska nog gå att få lite julstämning här i huset.

 

Förlåt att det bara är en massa text just nu, har kommit av mig lite i mitt fotande, plus att alla bilder är borta från datorn. Ska ta mig tid att vara lite datanörd nån dag och stoppa allt på rätt ställe i datorn igen.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hehe, jag hann tänka det innan jag hann läsa vidare, då du skrev att du funderade på att låta tiger vila lite i vinter.. då tänkte jag.. "hmmm... näe..skulle Inte funka" :P

Jag förstår inte varför inte du förstod det direkt din vintervila tanke kom upp! :P

2010-11-20 @ 19:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0