Dagar som flyger förbi

Efter två dagars ledighet kände jag mig lugn som en filbunke (lite lustigt uttryck). Bara slappat och myst hela helgen med älsklingen. Sen blev det fullt upp direkt på måndagen. Jobbade
8-19.20, sen hade vi mat och monteringskväll (åt en jättegod tacco buffé som restaurangen Kocken och Kallskänkan ordnat åt oss). Strax efter klockan 23 bröt vi upp för kvällen. Känner oss nöjda med resultatet, lite fix kvar men snart är vi äntligen klar med sommaruppställningen.


Idag har jag också varit ledig. Men dagen tog snabbt slut. Var bara att pallra sig upp i tid för klockan 9 var det dags för hovslagaren. Sen blev det en lång ridtur (skönt med lediga dagar när man har tid för sånt). Hoppas sista is/snö fläckarna försvinner från grusvägarna snart så det blir ett jämnare underlag så man kan galoppera igen. Har en väldigt pigg och på häst som skulle behöva få jobba i lite högre tempo. Men skritt och travformen börjar vara väldigt bra nu. Fredrik har fixat elen till Fredriks drag så nu har jag ingen ursäkt för att inte boka in något ridhus besök, vore väldigt kul och inspirerande.


Efter att ha ätit/fikat lite på Fredriks jobb tog jag mig äntligen i kragen. Åkte och tvättade bilen (det var väldigt välbehövligt) när jag kom hem gick jag in och hämtade dammsugaren! Nu skiner och doftar den nystädat. Funderar på att Icke ska få åka i bagageluckan ist för baksätet, ska ta lös hatthyllan i bilen och köpa ett  skydd från Hööks (dom har passande nog 10% rabatt på hela sitt sortiment). Märks att vi går mot en geggig period, Icke börjar vara lite grusig under magen. Så får hon sitta längs bak och grusa ner bäst hon vill.


Maten börjar lukta riktigt gott. Ska hjälpa Fredrik och duka. Sen, tv slappandes.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Vad blev de för mat? :)

2010-03-18 @ 10:58:56
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0