En weekend i Åre med vännerna, del 1

Hem ljuva hem.

Har varit i Åre torsdag-söndag med alla gamla Skellefteå vänner som är utspridda här och där över landet. Vi åkte upp på onsdagskväll till Sundsvall och sov över hos Christian och Johanna, för att slippa köra så långt. Hämtade även upp Jonas som skulle åka med i våran bil.

På torsdagen sammanstrålade vi med den andra bilen i Östersund för att handla med oss mat och dricka till helgen. Hade kvar ett liiitet utrymme i bagageluckan (lite fantastiskt för vi var trotts allt fem personer med packning som fick plats i Fredriks Volvo) sista biten var vi helt fullpackade.

Stugan (eller lägenheten) var helt underbar. Nyrenoverad och väldigt fräsch. Det bästa av allt var att vi hade krypavstånd till stora liften! Torsdagen spenderade vi med att installera oss
(dvs sprida ut oss på alla ställen vi kunde), basta och njuta av livet med en drink i handen.

 Vi bodde på bottenplan, skönt att slippa bära packningen så långt
(längst ner till vänster i bilden).

 Lifthuset är huset med snetak och en vit/blå skylt på taket.

 Här inne sov jag och Fredrik, Johanna och Christian.

 Utsikten från balkongen (som vi förövrigt inte kom ut på, dörren var trasig) så vi klättrade genom fönstren.

Så det inte blir allt för mycket text och bilder delar jag upp inläggen om helgen lite (plus att det börjar vara dags för middag). Har varit ledig idag, vilket var tur, för vi har varit vakna hela natten (jag, Fredrik och Adde). Vi har suttit nattvakt på jobbet. Torsdag-söndag i veckan ska vi ha Stock Sale på jobbet så det behövdes nån som kunde vakta sakerna i natt.

Har varit i stallet och ridit idag. Gud så härligt att sitta på hästryggen igen, hade en väldigt pillrig och tittig häst, men det kunde ha varit värre. Trotts mina böner om att hon skulle ha tappat all päls tills jag kom hem blev det en stor hög hästhår efter att jag borstat henne i en timma, men jag börjar se slutet på det hela, och hon hade iaf inte rullat sig den här gången.

Over and out, mer uppdatering sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0